SMOOTHIE SOM GIR ENERGI

Denne smoothien er god, gir energi og holder en mett i en god stund! Mandler er alltid godt tilsette fordi de metter, gir god smak og smrer kroppen innenfra med gode fettstoffer!

I denne smoothien er det masse br, mandler, kokosfett og vann! Veldig godt, sunt og nringsrikt!

Jeg lager alltid ekstra smoothie- slik at det varer i ca 3-4 dager! Det er s mye enklere ta seg en smoothie nr det er laget opp. Oppbevares i kjleskapet!

#smoothie#hud#helse#ernring#Sunninnenfra#indresunnhet#br#

ENDELIG SOL

Hei 1 mai! S herlig sitte ute p caf! Endelig titter solen frem! Og det skal den gjre langt ut i uken:) Ja n er det bare sanke vitamin D! Husk solfaktor, jeg bruker SPF 50 fra Elisabeth Arden Pro!

#sol #elisabethardenpro #1mai #solfaktor

ENERGIRIK SMOOTHIE

 

Jeg fr alltid mer lyst p smoothie om vren og sommeren. Dette er hva du trenger: blbr, bringebr, mandler, kokosfett, kokossmr og vann. Kjr alt i smoothiemaskinen og nyt. Jeg lagde ganske mye- da har jeg i flere dager. Du fr i deg mange gode vitaminer, mineraler, antioksidanter, sunt fett og en smoothie som metter. Brposene fra Coop er s smarte. Jeg har kjpt mange s jeg kan mikse i vei:)





#helse #antioksidanter #ernring #smoothie #hudhelse #sunnhud #lunsj #mellommltid #blbr #bringebr

BREAKFAST TIME



Du vet de f dagene man virkelig har tid til sette seg ned nyte en god lang frokost, i ukedagene! I dag kunne jeg det. Jeg har hatt hjemmekontor s da er det tid til snne luksusting :) Joggeskoene var p fr kl 07, det ble 6 km i snvr! Her er en av mine favorittfrokoster, avocado, egg, og ost! Avocado er min kilde til vitamin E, samtidig inneholder den mye godt sunt fett som smrer huden innenfra. E-vitamin er en super antioksidant og antiagevitamin!

#antiage #antioksidant #tarmhelse #hudhelse #sunnhud #frokost

GRNN DETOXSMOOTHIE



Hei og god pske! Dette er en veldig god detoxsmoothie som inneholder gode ingredienser som blant annet hjelper kroppen med rense ut avfallsstoffer. Her er oppskriften : Saften av 1 sitron, 2 hndfulle spinatblader, 2 grnne epler, 1 selleri, 1/2 agurk og en ring av ananas. nsker du den litt flytende kan du tilsette nsket vann.



Epler er med p rense avfallsstoffer ut av kroppen, og gir ogs bedre hud og friskere hudfarge. Sitron virker slimlsende p leveren og renser blodet ved f fart p fett og proteinfordyelsen. Spinat inneholder B6, C, E og flere viktige antioksidanter. Under den grnne fargen ligger det store mengder av oransje karotenoider som kroppen kan omdanne til aktivt vitamin A ved behov. Vitamin A er blant annet viktig for synet og huden. Karotenoidene er sterke antioksidanter som beskytter kroppen mot skadelige frie radikaler. Ananas inneholder fiber, C-vitamin, B1-vitamin, kobber og mangan. Sistnevnte er viktig for produksjon av energi fra fett og sukker. Ananas inneholder et enzym som heter bromelain som hjelper til stimulere samt lette nedbrytningen av tung fordyelig mat. 
Agurk inneholder litt A og C vitamin I tilegg til kalsium og jern. Og hele 96% vann. Selleri renser kroppen for avfallsstoffer ved stimulere nyrefunksjonen og virke vanndrivende. Ellers er den svrt rik p C-vitamin. 

#detox #smoothie #grnnsmoothie #renser #sunn #ernring #helse #sunnhud #antioksidanter #vakkerhud #grnndetoxsmoothie

MORNING ROUTINE

M si jeg er s glad for melkesteameren jeg fikk av min mor! Den lager perfekt skum, temperatur og smak! Jeg er tidlig oppe fortiden og lager en sterk latte som jeg tar med meg hver morgen nr jeg gr ut dren! Visste du at den antioksidanten som finnes mest av i kaffe heter klorogensyre og at kaffedrikking er assosiert med lavere risiko for utvikle diabetes type 2, hjerte- karsykdom, kreft, slag og gallestein? S her er det bare kjre p med kaffe! Neida, men noen kopper er ok:) En annen ting, antioksidanter er ogs med p bekjempe aldringstegn:)

#kaffe #morgen #latte #nespresso #tidlig #antioksidanter #aldringstegn

SUNRAYS IN THE TOWN


I dag satt jeg p en utecaf med mor og Molly(hun i skyggen da) og nt sitte ute... Har savnet det siden jeg kom hjem fra Karibien... Det kom et par solstrler og varmet oss.. Denne tiden p ret er s herlig. Alt spirer og gror, det blir varmere.. Fr bare hpe det blir en drmmevr og sommer:) Husk solkrem!! Jeg bruker faktisk solfaktor 50 i ansiktet ret rundt. nsker virkelig ikke pigmentflekker, solbrenthet eller viskelrhud.. Prver ta vare p huden min s godt jeg kan. Etter ha jobbet 8 r med hudproblemer, foredrag- og kurs om hud, bde med hudleger og apotek er jeg overbevist at en kan ta godt vare p den bde med produkter og ikke minst med ernring. Det du spiser og drikker har s mye si om huden din. 

#sol #solkrem #huden 

OPPSKRIFT P SUNN OG LETT MIDDAG



Her er retten jeg har lovet dere og slik gjr du det: 

Skjr kylling i passer store biter og stek de i olivenolje og sesamolje. Tilsette lk, purre, gul og rd paprika, chili, og raspet ingefr. La dette st putre s tilsetter du pepper, soyasaus, litt worcestershiresaus og oystersaus. Bland alt og la st med lokket p til nsket konsistens p grnnsakene. Rr om av og til. Jeg synes det er veldig godt med cashewntter til denne retten:) Denne retten inneholder mange gode nringsstoffer som kroppen din vil elske!! Hper det smaker og god sndag.

#mat #middag #sndagsmiddag #nring #ernring #helse

SUNDAY TULIPS



Jeg elsker sndager.... Alt gr i rolig tempo... Tulipanene fikk jeg fra min mor, jeg skal nemlig i ny jobb fra i morgen og kjenner at jeg gleder meg, virkelig gleder meg:) Jeg skal jobbe innenfor kosthold/ernring og dette er noe jeg er veldig opptatt av. Jeg har blant annet en 5 rig utdannelse - Naturopati med ernringsterapi s denne jobben er midt i blinken for meg. Senere i dag skal jeg poste en nydelig middagsrett s flg med:) Alt jeg lager lages fra bunnen av, og er helt naturlig, prver s langt det lar seg gjre spise kologisk:) N er det tid for tur med hunden Mollygirl. Flg meg gjerne p snap dianalivia Ha en herlig sndag!

LRDAGSTACOSALAT SUNT OG GODT



Dette er s godt, enkelt og veldig koselig lage. Ja koselig:) Skjr det du liker av grnnsaker og salat, fordel det i skler og server. Jeg pleier ha paprika, tomat, agurk, salat, avocado, revet ost, jalapeno, rmme, salsa og kjttdeig til denne retten. S er det bare plukke det en vil ha og rre godt rundt alt sammen p tallerken. Ha en fin lrdagskveld:)

S koselig at mange flger meg p snap, (dianalivia) og det er bare sprre om det er noe:)  I morgen skal jeg lage noe som er s godt, enkelt og s klart supersunt;) 







 

#mat #ernring #salat #taco #nring #sunnhet
 

OPPSKRIFT P SUPERSUNN MIDDAG

Etter at jeg kom hjem fra Karibien har jeg gtt rundt vrt kald! Sikkelig frossen. Det er vel ikke s rart nr en gr fra pluss 30 til slunkne 5 plussgrader... Derfor lagde jeg en sikkelig varmende rett til middag i gr. Jeg passet p  lage ganske mye s har jeg til middag i dag ogs! Denne retten kommer til sette i gang forbrenningen i kroppen din og slik lager du den:

Hell sesamolje i en kjele og stek valgfritt kjtt, jeg brukte ytrefilet. Nr det er ferdig tar du ut kjttet legger det p en tallerken. Skjr grnnsaker i passe store biter. Jeg brukte paprika, lk, purre, aspargesbnner, sukkererter, hvitlk, chilli og ingefrrot(denne rasper jeg). Rr alt godt sammen og tilsett etter nsket smak pepper, litt mer sesamolje, oystersaus og soyasaus. Nr grnnsakene begynner bli ferdige heller du oppi kjttet og rrer godt rundt, ha p lokk og vent i ca 5 minutter fr du serverer. Jeg hadde cashewntter til. Sesamoljen er s nydelig p smak! Jeg har faktisk nylig begynt bruke den til matlaging. I denne retten fr du i deg masse vitaminer og mineraler som kroppen din vil elske! Denne retten kan du variere med og uten kjtt og valgfrie grnnsaker, smaker o.l.. Hper den faller i smak:) 



#sunnmat #middag #hudmat #sunnhet #forbrenning

EXERCISING ON VACATION

Jeg er vel hjemme igjen etter 10 dagers ferie i Karibien.. Ser jeg bort ifra jetlagen er formen bra. Mye av grunnen til at jeg ikke lider av "slapp etter ferie  syndrom er nok at jeg faktisk trente hver eneste dag- 10 dager. Det var ikke planlagt trene hver dag, men jeg hadde s mye tid og energi:) Det var et treningssenter ved hotellet og et basseng p 50 meter. Inne p senteret trente jeg alt fra lping, roing, vekter o.l. Jeg trente ca 1 time hver dag, pluss all svmmingen og snorklingen p stranden. Jeg hadde lyst til jogge ute men det var altfor varmet- hadde sikkert besvimt av heteslag :/ Selv om det har vrt en aktiv ferie har jeg virkelig ftt slappet av i massevis! Treningen fortsetter her hjemme ogs:) Spr meg gjerne om det er noe du lurer p! 

#trening 

 

AND THEN SHE WENT HOME


Karibiaturen er snart over for denne gang.. Det er alltid litt trist dra nr ferien har vrt s deilig..

Men jeg gleder meg til komme hjem. Spesielt til dele mange gode, sunne og inspirerende tips med dere. Flg meg gjerne p snap dianalivia. Jeg lager mat fra bunnen som er veldig enkelt lage, men veldig godt(synes jeg da:)) ogs er det veldig sunt, energigivende og smaksfullt:) Det er bare sprre om det er noe dere lurer p:)

#reise #mat #ferie

THOSE D-VITAMINS

I skrivende stund ligger jeg p en strand i Karibien, p et sted som heter Curaao. Dette er siste dagen for denne gang og nesen vender hjemover i morgen... Etter 10 dager har nok kroppen ftt lagret endel D-Vitaminer! Etter s mange soldager er nok lagrene fulle! Visste du at solskinnsvitaminet (ja, kalles for det) pvirker serotonien i hjernen som er med p lette humret? Men jeg kan vel ikke vre annet enn fornyd og glad etter ha tilbrakt ferien p dette herlige stedet...:) flg meg gjerne p snap dianalivia

#reise #ferie #dvitamin #karibien

STAY HEALTHY



Bio-dophilus er alltid med nr jeg er p tur! Den tror jeg har reddet meg mang en gang fra litt suspekte restaurantopplevelser.. Husker en gang jeg var i Thailand, (elsker Thailand) jeg var ferdig spise p en restaurant, og skulle p toalettet, og det l bokstavelig talt ved kjkkenet...det s helt vanvittig ut! Jeg kastet inn p med Biodophilus!! Produktet  inneholder snille bakterier som tarmen trenger for holde seg frisk hvis det kommer andre sykdomsfremkallende mikroorganismer lager krll. Det er ikke alltid at kroppen vr takler maten som blir servert fra andre land, vi kan reagerer med bli drlige, og med over en kilo levende bakterier i tarmen er det viktig at den fungerer opptimalt! Det er et yrende liv med alt fra 400 til 1000 ulike arter.. Funker tarmen s funker resten av kroppen ogs ;) Dette temaet er s stort og spennende, jeg kommer til skrive masse om dette her og poste mange deilige sunne retter for en sunn tarmhelse.

#helse #biodophilus #reise #ferie #hudhelse #sunn

FEELING INSPIRED

 


Hei, jeg har blogget i noen r men dette er min frste post p blogg.no. Jeg er i Karibien p et helt nydelig y som heter Curacao. Her lader jeg batteriene for nr jeg kommer hjem skal jeg over i en ny og spennende jobb med tema innenfor ernring/ tarmhelse(som jeg synes er superspennende), og helt i min nd med tanke p utdannelsen min (Naturopat med ernringsterapi). Vil du flge meg p snap er navnet dianalivia her snapper jeg om alt fra trening, - gjerne sammen med hunden min Molly, ernring og sunne hudtips. Ha en fin fin kveld ;)

#ernring #sunnehudtips 

Les mer i arkivet August 2017 Mai 2017 April 2017
Diana Livia

Diana Livia

38, Oslo

Hei! Jeg heter Diana Livia. Jeg har en femrig utdannelse i Naturopati med ernringsterapi. Jeg er opptatt av indre og ytre sunnhet, alt fra ernring til hudhelse. Jeg deler ogs litt av mitt liv her. Mlet mitt med denne bloggen er inspirere deg. Tusen takk for at du besker bloggen min, og velkommen.

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits